شجره نامه

ساخت وبلاگ

نام و کنیه : سید هادی ری پور (البزاز)سید هادی ری پور

نام و کنیه همسر: حکیمه کتبی (صدقیان)

محل تولد: کربلا

دوره حیات: معاصر -

سال ولادت : 1316

تاریخ ارتحال (وفات): 9-1-1391

محل دفن: تهران - بهشت زهرا
 
سید هادی در سال 1316 در کربلا چشم به جهان گشود ایشان پنجمین فرزند خانواده بود که بعد از تحصیلات متوسطه برای ادامه تحصیلات به شهر بغداد  هجرت نمود و در دانشگاه              بغداد در رشته بازرگانی و اقتصاد ادامه تحصیل نمود تا موفق به اخذ مدرک لیسانس شدن و برای کار در کارخانجات تعلیب (کنسرو سازی) کربلا به عنوان حسابدار تعیین شدند و حدود      سال در آنجا مشغول کار شدند همزمان در سال         با خانم حکیمه کتبی ازدواج کردند و بعد از 4 سال زندگی در شهر کربلا بعلت تغییر شغل به شهر بغداد نقل مکان کردند با افتتاح یک مغازه در بازار شورجه کار خود را شروع و با احداث کارخانه تریکو و جوراب بافی کار خود را ادامه داد و دارای 7 فرزند شد به نام های  سید احسان سید هاشم سید بهاالدین و دختران به نام های سحر - دنیا - دلال - علیا و در سال 1358 به علت اصالت ایرانی که در شناسنامه عراقی قید شده بود همراه با خانواده به ایران رانده شد . 
بعد از هجرت به ایران ایشان در بازار پارچه فروشی تهران مغازه ای گرفت و شروع به کار نمود همزمان هم مغازه ای در خیابان جمهوری تهران افتتاح کرد و در زمینه ی لوازم خانگی کار می کرد و حدود 32 سال در تهران زندگی را سپری کرد،و به علت لیز خوردن در محل کارش و شکستن لگن و بعد از چند ماه که لگنش بهبود یافت بر اثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفت. روحش شاد
شجره نامه...
ما را در سایت شجره نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دنیا ری پور reypour بازدید : 517 تاريخ : يکشنبه 4 آبان 1393 ساعت: 16:37

نام و کنیه : سید علی یزدی (ری پور)سید علی ری پور

نام و کنیه همسر: زکیه تتونچی

محل تولد: کربلا

دوره حیات: معاصر - متوفی

سال ولادت : 

تاریخ ارتحال (وفات): 

محل دفن: مشهد -حرم مطهر امام رضا (ع)

سید علی در کشور عراق در شهر کربلا در سال 12  چشم به جهان گشود پدر او سید حسین یکی از علمای دینی آن زمان بود و مادر ایشان ملا فطوم که آن زمان معلم بود و درس خواندن و نوشتن را به بچه های کربلا می آموخت .

سید علی  با زکیه خانم دختر حاج احمدتتونچی ازدواج کرد و در بازار کربلا از حجره پا

رچه فروشی خود امرار معاش می کرد و دارای 8 فرزند شد که به ترتیب زیل است:

 

پسران :سید مهدی  - سید حسین - سید هادی - سید محمد - سید عباس 

دختران : نازی بگم - نوریه بگم - فاطمه بگم (فریال)

و تا سال 1970 در شهر کربلا زندگی می کرد و بخاطر فشار دولت حسن البکر که ایرانی ها باید کشور عراق را ترک کنند به کشور ایران مهاجرت و  در شهر تهران سکونت یافت و چون چندی از فرزندان ایشان در کشور کویت زندگی می کردند ایشان هم برای چند سالی در آن کشور اقامت یافت و عاقبت در سال 1361 بعلت سکته مغزی دار فانی را 

وداع گفت و طبق وصیت بدن ایشان را در حرم مطهر امام رضا ع به خاک سپرده شد.

شجره نامه...
ما را در سایت شجره نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دنیا ری پور reypour بازدید : 544 تاريخ : شنبه 3 آبان 1393 ساعت: 8:49

 از جدم سید علی یزدی شنیدم که ما فرزندان ابراهیم مجاب فرزند محمد عابد فرزند امام موسی کاظم علیه السلام هستیم برای همین به دنبال علت مهاجرت فرزندان حضرت ابراهیم مجاب (ع)شدم و به این تاریخ رسیدم:

زمان خلافت متوکل عباسی :   بدون شک این تاریخ یعنی زمان خلافت متوکل عباسی نمی تواند تاریخ هجرت امام زاده جعفر (علیه السلام) به یزد باشد که انگیزه آن را فشار دولت عباسیان مطرح نموده اند. زیرا از سال وفات متوکل که به سال 247 ه.ق است تا سال وفات امام زاده جعفر (علیه السلام) که سال 424 ه.ق می باشد بیش از 177 سال فاصله زمانی است و اگر سن امام زاده جعفر (علیه السلام) را هنگام هجرت تنها سی سال بدانیم بالغ بر 207 سال خواهد بود. به بیان دیگر عمر امام زاده جعفر (علیه السلام) بیش از 207 سال محاسبه خواهد شد که این قطعا صحیح نیست. لذا باید این تاریخ سال مهاجرت عبیدالله بن احمد شعرانی (علیه السلام) ، جد امام زاده جعفر (علیه السلام) باشد. چون در این سال علاوه بر تخریب قبر امام حسین (علیه السلام) توسط متوکل عباسی و سرکوبی سادات، جمع کثیری از فرزندان رسول خدا (صلی الله علیه و اله) به ایران مهاجرت نموده اند که از جمله انان فرزندان ابراهیم مجاب فرزند محمد عابد فرزند امام موسی کاظم (علیه السلام) می باشد. مولف المشجر الوافی به نقل از شیخ محمد حرز الدین در کتاب می نویسد:

برای خواندن ادامه متن لطفاٌ روی ادامه مطلب کلیک کنید

 

شجره نامه...
ما را در سایت شجره نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دنیا ری پور reypour بازدید : 542 تاريخ : پنجشنبه 1 آبان 1393 ساعت: 9:47